Consulta de Guías Docentes



Academic Year/course: 2023/24

565 - Master's in Digital Information and Communication Consulting

63072 - Events organization and protocol


Syllabus Information

Academic year:
2023/24
Subject:
63072 - Events organization and protocol
Faculty / School:
103 - Facultad de Filosofía y Letras
Degree:
565 - Master's in Digital Information and Communication Consulting
ECTS:
6.0
Year:
1
Semester:
Second semester
Subject type:
Optional
Module:
---

1. General information

This subject is part of the subject "Corporate Communication". Its purpose is to present the ways and techniques that a corporate communications office uses to send information to the outside world through the organization of events and how their impact is analysed. Objectives: to know and understand event design and organization techniques, and how to adapt these to a digital environment; to integrate these techniques into a strategic communication management plan; to assess the impact of events.

These approaches and goals are aligned with the following Sustainable Development Goals: Quality Education (SDG 4); Gender Equality (SDG 5); Reducing Inequalities (SDG 10); Sustainable Cities and Communities (SDG 11); Peace, Justice and Strong Institutions (SDG 16); Partnerships to Achieve the Goals (SDG 17).

2. Learning results

1. To apply innovative methodologies to solve complex corporate communication situations.

2. To select the most appropriate technologies for the management of digital communication.

3. To collaborate in the design of an organization's communication and transparency policy.

4. To acquire new knowledge that will enable the students to generate new ideas and solutions for their application in the management and implementation of digital corporate communication systems projects.

3. Syllabus

1. Organization of events through digital media.

2. Protocol for events.

3. Protocol for events. Practical application.

4. The practical planning of an event. The program and the material means.

5. Typology of events I and II. The congress and the promotional event

6. Communication and image consulting for events.

4. Academic activities

Theoretical classes; practical classes; personal work and study; tests or assessment activities. More information on this issue will be provided on the first day of class.

5. Assessment system

First call:

-Delivery of an academic work consisting in a portfolio with exercises and practical activities on the contents of the subject. Assessment criteria: quality of the contents, correct use of the tools, variety and adequacy of the information resources used, organization and presentation, precision in the use of terminology and expository clarity. Value: 60% of the grade.

- Completion of a 60-minute written exercise on the contents of the portfolio. Assessment criteria: adequacy and relevance of the answers, thoroughness in the development, ability to analyse and summarise, precision in the use of terminology and expository clarity. Value: 40 % of the grade.

The written exercise will be done in person and the work will be delivered through the digital teaching platform on the date shown in the calendar of exams of the Faculty of Philosophy and Letters.

On the first day of the subject, a recommended timetable will be presented for the completion of an additional portfolio, different from the one for the lectures. This schedule will be adapted to blended learning in order to facilitate the acquisition of competences.

Second call:

Identical to the global assessment test of the first call.


Curso Académico: 2023/24

565 - Máster Universitario en Consultoría de Información y Comunicación Digital

63072 - Organización de eventos y protocolo.


Información del Plan Docente

Año académico:
2023/24
Asignatura:
63072 - Organización de eventos y protocolo.
Centro académico:
103 - Facultad de Filosofía y Letras
Titulación:
565 - Máster Universitario en Consultoría de Información y Comunicación Digital
Créditos:
6.0
Curso:
1
Periodo de impartición:
Segundo semestre
Clase de asignatura:
Optativa
Materia:
---

1. Información básica de la asignatura

Forma parte de la materia Comunicación corporativa. Su fin es presentar los modos y técnicas que un gabinete de comunicación corporativa utiliza para enviar información al exterior mediante la organización de actos y cómo se analiza su repercusión. Objetivos: conocer y comprender las técnicas de diseño y organización de eventos, y adaptar estos en un entorno digital; integrar esas técnicas en un plan de gestión de comunicación estratégica; evaluar los efectos de los eventos.

Estos planteamientos y objetivos están alineados con los siguientes Objetivos de Desarrollo Sostenible: Educación de calidad (ODS 4); Igualdad de género (ODS 5); Reducción de las desigualdades (ODS 10); Ciudades y comunidades sostenibles (ODS 11); Paz, justicia e instituciones sólidas (ODS 16); Alianzas para lograr los objetivos (ODS 17).

2. Resultados de aprendizaje

1. Aplicar metodologías innovadoras para resolver situaciones de comunicación corporativa complejas.

2. Seleccionar las tecnologías más adecuadas para la gestión de la comunicación digital.

3. Colaborar en el diseño de la política de comunicación y transparencia de una organización.

4. Adquirir nuevos conocimientos que le permitan generar nuevas ideas y soluciones para su aplicación en la dirección e implantación de proyectos de sistemas de comunicación corporativa digital.

3. Programa de la asignatura

1. Organización por medios digitales de eventos.

2. Protocolo para eventos.

3. Protocolo para eventos. Aplicación práctica.

4. La planificación práctica de un evento. El programa y los medios materiales.

5. Tipología de eventos I y II. El congreso y el acto promocional

6. Asesoría de comunicación e imagen para eventos.

4. Actividades académicas

Clases teóricas; clases prácticas; trabajo y estudio personal; pruebas o actividades de evaluación. El primer día de clase se proporcionará más información sobre esta cuestión.

5. Sistema de evaluación

Primera convocatoria:

- Entrega de un trabajo académico consistente en la elaboración de un portafolio con ejercicios y actividades prácticas sobre los contenidos de la asignatura. Criterios de evaluación: calidad de los contenidos, uso correcto de las herramientas, variedad y adecuación de los recursos de información empleados, organización y presentación, precisión en el uso de la terminología y claridad expositiva. Valor: 60 % de la calificación.

- Realización de un ejercicio escrito de 60 minutos sobre los contenidos del portafolio. Criterios de evaluación: adecuación y pertinencia de las respuestas, exhaustividad en el desarrollo, capacidad de análisis y de síntesis, precisión en el uso de la terminología y claridad expositiva. Valor: 40 % de la calificación.

El ejercicio escrito se realizará de modo presencial y el trabajo se entregará a través de la plataforma digital docente en la fecha indicada en el calendario de exámenes de la Facultad de Filosofía y Letras.

El primer día de curso se presentará un calendario recomendado de realización del portafolio complementario al de las clases, adaptado a la enseñanza semipresencial con objeto de facilitar la adquisición de las competencias.

Segunda convocatoria:

Idéntica a la prueba global de evaluación de la primera convocatoria.